Záruky a reklamace

I. Všeobecné ustanovení

Tyto záruční a reklamační podmínky platí pro nákup a uplatnění reklamace v tomto internetovém obchodě. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je provozovatel internetového obchodu Martin Eichler EM-DESIGN, Anenské náměstí 3, 466 01 Jablonec nad Nisou, IČ: 70210128, DIČ: CZ7904113459 a kupujícího.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., vše ve znění novel.

    Vymezení pojmů:
  • Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.
  • Dodavatel/Prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
  • Kupující/spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
  • Kupující/nikoli spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
  • Kupní smlouva – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

II. Záruka a její rozsah

Délka záruky na zboží je 24 měsíců není-li stanovena jiná. Doba trvání záruky běží od data vystavení daňového dokladu. Pokud má výrobek na svém obalu vyznačen datum spotřeby, řídí se délka záruky tímto datem.
Záruční list: Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list obsahuje jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČ, bydliště nebo sídlo. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

III. Povinnosti kupujícího

Kupující je povinen:
  • zásilku prohlédnout při převzetí od přepravní firmy, resp. při dodání. Prohlídku musí kupující provést tak, aby zjistil veškeré vady. V případě viditelného poškození či dokonce ztráty části zboží s dopravcem sepíše protokol a zásilku nepřebere (přepravní firma ručí za zásilku do okamžiku předání konečnému zákazníkovi). Jakmile dopravce zásilku vrátí, okamžitě bude kupujícímu vyexpedováno nové zboží.

  • jestliže kupující zboží neprohlédne nebo jinak nezajistí, aby bylo prohlédnuto v době přechodu nebezpečí škody na zboží resp. při dodání, může uplatnit nárok z vad zjistitelných při této prohlídce jen pokud prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží z prodávajícího na kupujícího.

  • oznámit prodávajícímu bezodkladně po provedení prohlídky dodaného zboží všechny vady, které zjistil, resp. které bylo možno při prohlídce zjistit.

  • v případě zjištění rozdílu v množství nebo druhu dodávaného zboží mezi údaji na dokladu o zakoupení a skutečně dodaným zbožím je nutno podat do třetího pracovního dne od zjištění této skutečnosti zprávu prodávajícímu o tomto rozdílu.

  • vady, které existovaly v době přechodu nebezpečí škody na zboží, avšak projevily se později, je kupující povinen oznámit prodávajícímu ihned poté, kdy vady byly zjištěny.

  • při uplatnění reklamace postupovat v souladu se všemi ustanoveními tohoto reklamačního řádu.


IV. Systém reklamací zboží

Následující body se týkají vyřízení reklamací zakoupených od EM-DESIGN.
1. Vznik reklamace
Kupující domluví s prodávajícím způsob předání reklamovaného zboží. Přepravu reklamovaného zboží zajišuje a hradí kupující pokud není dohodnuto jinak s prodávajícím telefonicky. Reklamační proces začíná okamžikem doručení reklamovaného zboží prodávajícímu. Kupující je povinen předat prodávajícímu reklamované zboží v původním obalu.

2. Vyhodnocení reklamace a opravné kroky prodávajícího
Prodávající si ponechává lhůtu 30ti dnů ode dne převzetí reklamovaného zboží k posouzení reklamace. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, prodávající na vlastní náklady odstraní vady nebo nahradí výrobek jiným. V opačném případě prodávající vrátí kupujícímu reklamované zboží s písemným odůvodněním zamítnutí oprávněnosti reklamace.

3. Alternativní řešení reklamace
Je-li zboží opatřeno vyplněným originálním záručním listem výrobce, může kupující uplatnit reklamaci v kterémkoliv autorizovaném servisu daného výrobce. Kupující tím dosáhne rychlejšího posouzení reklamace popřípadě odstranění vady. V případě neuznání reklamace za opráněnou hradí veškeré náklady spojené s posuzováním kupující autorizovanému servisu.

4. Odstoupení od smlouvy - vrácení celé zásilky - spotřebitel
Odstoupení od smlouvy, vrácení celé zásilky, kupující (spotřebitel) má právo podle odstavce 6 novely občanského zákoníku č.367/2000 odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebování, v původním nezničeném obalu poslat zpět v uvedené lhůtě 14 dní (určující je datum odeslání). Kupující je povinen uhradit veškeré expediční náklady.

V. Zánik nároku na uplatnění záruky

Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
  • nastala-li u zakoupeného zboží taková změna, která vznikla v důsledku jeho běžného opotřebování. Taková změna nelze být považována za vadu, pro kterou je zboží reklamováno

  • vypršela-li u reklamovaného zboží dnem převzetí do opravy záruční doba

  • neprokáže-li kupující oprávněné nabytí reklamovaného zboží od prodávajícího (datum a číslo nabývajícího dokladu)

  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy běžnému kancelářskému prostředí

  • neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží

  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu se všeobecnými zásadami

  • provedením neoprávněného zásahu do zařízení či jiných úprav bez svolení prodávajícího

  • používáním v přístroji zapojeném do elektrické sítě neodpovídající příslušné normě ČSN

  • zboží bylo poškozeno živly


VI. Ostatní ustanovení reklamačního řádu

Prodávající zamítne reklamaci a vyhrazuje si právo na náhradu nákladů spojených s posuzováním reklamace, jestliže zanikl nárok na uplatnění záruky podle bodu V.
Z důvodu nebezpečí poškození zboží při přepravě přijímá prodávající reklamované zboží pouze v originálních obalech(za originální obal lze považovat i obal od identického kusu zboží), přičemž kupující zajistí v dostatečné míře zabalení zboží k převozu tak, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození zboží způsobeném přepravou. Kupující zajistí pojištění zboží proti poškození přepravou. Pokud kupující nemá originální obal, zajistí prodávající na žádost kupujícího dodání náhradního obalu.
Tento reklamační řád ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti v souvislosti s vyřizováním reklamací a zárukou na zboží. Prodávající si vyhrazuje právo na změny tohoto reklamačního rádu bez předchozího upozornění.




Martin Eichler EM-DESIGN